صفحه اصلی درباره ما تاریخچه فرولی

دوستان گرامی،

 

در جشن پنجاهمین سالگرد تأسیس شرکت (1955- 2005)، می بایست مکرراً به جمع بندی و یادآوری مصاحبه ها و یا ذهنیات شخصی خودم در این Danteلحظات خاص طی این سال ها بپردازم.

 

در حالی که سالهاي گذشته تا به امروز را در ذهن مرور می نمایم احساس می کنم از همان ابتدا، از انسجام و وحدتی که برای شرکت فرولی آرزو می کردم برخوردار گشتم.

 

رشد تدریجی و توسعه وسیع، بینش من را در مورد این وحدت تغییر نداده است. بلکه، این دید با مفاهیمی تازه غنی تر شده است.

 

در ابتدا، این وحدت و انسجام بر مبنای اطلاعاتی پایدار و راهنمائی افرادی می باشد که در این موفقیت با من سهیم می باشند، از تحقیقات تا ترمودینامیک؛ از ترمودینامیک تا طراحی محصولات، از آرزوی جهانی شدن تا تحقیقات برروی روش نوین خدمات پس از فروش.

 

امروزه این حس اتحاد، برای من به معنی، اعتماد دو جانبه ای است بر روی محوری که، از جانب کسانی که تصمیم گیری می نمایند تا افرادی که کار می کنند، افرادی که در زمینه تحقیق و توسعه فعال می باشند، تا آنهائی که تولید می نمایند، می باشد. ما شبکه ای هستیم با هدفی مشترک، همگی با هم چشم اندازی مشترک ساخته ایم و برای رسیدن به این هدف همدیگر را پشتیبانی و حمایت می نماییم.

 

این تشریک مساعی، به روز بودن، از جان و دل تلاش کردن که رسیدن به هدف را برای هر کسی سهل تر و کوتاه تر می نماید، ارزشمند است. تمامی اینها حس قدرت واقعی را ابقاء می نماید. و در آخر، روزهای کاری ما را بر مبنای احترام و تلاش لذتبخش تر می نماید.

 

می گویم این تشریک مساعی باعث پیروزی ميشود با اينكه اختلاف سليقه بین افراد وجود دارد ولي دليلي براي به اشتراك گذاشتن ديدگاهها و پيشرفت و رشد ميشود.

 

از کلیه افرادی که به هر طریقی خود را در تمامی این موفقیت سهیم می دانند کمال تشکر را دارم.

دانته فرولی

 

دهه پنجاه

 

دهه پنجاه در ایتالیا، پس از آن جنگ طولانی و تلخ، با تصویت قانون اساسی جدید نوری به قلب تمام انسان ها تابیده شد.

 

شجاعت و سرمایه گذاری های افراد در این سال ها باعث گسترش صنایع در سال های آتی گشت. یکی از این افراد دانته فرولی بود که این شغل را از پدرش به ارث برده بود. او بی وقفه به دنبال راهی بود تا بتواند به بهترین نحو ممکن، از گاز طبیعی استفاده نماید. و در سال 1955 به این موفقیت دست یافت. بعد از آن سریعاً موفق شد تا دیگ های چوب سوز را به گاز سوز تغییر دهد. این اختراع دربهای جدیدی را به سوی رشد و تقاضا در کل ناحیه بومي باز نمود و خیلی زود نیز به مناطق همجوار گسترش یافت. اولین دیگ گاز سوز در نمایشگاه تجاری در "میلان" به نمایش درآمد. و شرکت پتانسیل عرضه و توزیع این محصول در کل کشور را به دست آورد.

 

پس از 5 سال از تولید دیگ های فرولی؛ شرکت نیاز به تولید سازمان دهی شده، سیستماتیک، منطقی و اصولی آن را حس نمود. این امر مستلزم مسئولیت های خطیر ولی توأم با موفقیت چشمگیری بود.

 

دهه شصت شگفت انگیز

 

در سراسر دنیای غرب، سالهای دهه شصت جزء سالهای تحقق اهداف علمی مهم بود و سرآغازی بود به سمت یک سیر تکاملی واقعی.

 

آن سالها مقارن بود با ریاست جمهوری کندی در آمریکا، انتخاب پاپ ژان بیست و سوم، سفر اولین فضانورد به ماه، زمان "بیتل"های اسطوره ای و زمانی که در ایتالیا، از آن بعنوان سالهای شکوفایی اقتصادی یاد می شد و اولین گامهای شجاعانه به سمت بین المللی شدن تجارت خصوصی برداشته شد.

 

فرولی روند رو به رشدی را هم از بُعد توسعه تشكيلاتي (1961 مصادف با افتتاح کارخانه ریخته گری) و هم توزیع (شکل گیری فروش مویرگی شبکه ای در ایتالیا در آن دهه) طی کرد و همچنین فرصت را غنیمت شمرد تا محصولات خود به فراسوی آلپ هدایت کند، جایی که قادر بود تا رضایت مردمی که چه از لحاظ جغرافیایی و چه از لحاظ آداب و رسوم متفاوت هستند را به خود جلب کند.

 

در مسیر رو به رشد خود، به ترتیب در سال 1961 و پس از آن در سال 1965، دانته فرولی همکاری تجاری خود را با هلند بر هم زد و کارخانه تولید دیگ و رادیاتور را در اسپانیا افتتاح نمود. در حقیقت فرولی اسپانیا، که چهلمین سالگرد فعالیتش همزمان با پنجاهمين سالگرد فرولي ايتاليا ميباشد، در تمامی این سالها تا به امروز ثابت کرده که ظرفیت و قابلیت رشد و ترقی به موازات موفقیت کل گروه فرولی را دارد.

 

همچنین اتحاد تاریخی بوجود آمده طی این سالهای شگفت انگیز، باعث پیوستن عده ای از افراد مستعد جوان به این شرکت شده که مقدر گردیده در میان مسیری که دانته فرولی تا کنون پیموده، نزدیک به او باقی بمانند.

 

دهه هفتاد

 

برای خیلی ها، سال های پس از جنگ، آغاز حرکتی برگشت ناپذیر به سوی توسعه بوده است. این بیشتر به خاطر توانائی از خود گذشتگی، توانائی منحصر به فرد انسان هائی که در کشمکش زندگی هرگز عقب نشيني نكردند، می باشد. تلاش و فداکاری افرادی که می دانستند که چگونه برای رسیدن به موفقیت خودشان و سایرینی که 20 سال آینده با آنها در این راه سهیم بوده اند، متعهد بمانند.

عواملی هم چون دانش و مستلزماتش، ظاهر زیبای تولیدات، تکنولوژی، تدابیر لازم در سرمایه گذاری خارجي سر فصل تازه ای از شرکت های تجاری بسیار موفق آن دوران که فرولی هم یکی از آنها بوده است قرار گرفته اند.

 

شرکت فرولی در اویل دهه 70 که زمانی حساس برای کشور ایتالیا از نظر بحران انرژی و مقابله با تروریسم بود به یک شرکت مسئولیت محدود تبدیل شد.

 

در حالی که بسیاری از صنایع ایتالیا در دهه هفتاد رشد منفی داشتند، شرکت فرولی موفق شد، این دهه را با موفقیتی چشمگیر به پایان برساند.

 

در نتیجه شهر زادگاه فرولي"سان بونیفاچیو" رشد و نمو پیدا کرد و دارای جمعیتی شد که تامین کننده نیروی کار شرکت هم در بخش صنعتی و هم در بحث تحقیقاتی گردید.

 

در دهه هفتاد نیز کارخانه تولیدی جدیدی در "آلانو" جهت ريخته گري آلومينيوم احداث شد، در حالیکه در کارخانه مرکزی فعالیتی جدید برای ريخته گري چدن در دست اقدام بود. در اين زمان نيروي مشغول به كار در فرولي از مرز 500 نفر گذشت. فرولی فرانسه آغاز به کار کرد و براي اولين بار با خريد 50 درصد سهام شركت ايرتمپ، سرمايه گذاري مشترك را در ايران تجربه كرد. تبلیغات محصولات فرولی در بخش مرتبط مجلات افزایش یافت و شعار معروف "La Banca del caldo" (بانك حرارتي) با کارخانه ای با قدمتی بیش از سه دهه هم راستا گردید.

 

دهه هشتاد

 

دهه هشتاد دهه ای بود که اشخاص، احزاب و جوامع مجبور بودند مدت زمانی را برای ارزیابی اصول جدید و یا بازنگری شده در نظر بگیرند.

 

در اروپا این دهه همراه با فروپاشی دیوار آلمان و فراخوانی انسان ها به سوی قوانین الهی توسط پاپ بوده است. بعضی از صنایع خاص با بحران اقتصادی دست و پنجه نرم می کردند (مانند صنایعی که به میدان انرژی وابسته بودند) و به همين دلیل سردرگمي ها در اين زمان گريبان گير خيلي ها شده بود ولي از طرفي ديگر زمانی مناسب برای بازسازي پايه هاي ساختاري شركتها شده بود.

 

این دهه برای کارخانجات فرولی همچون سایر شرکت هائی که مجبور بودند بی وقفه تلاش کنند تا به نقطه امن خود برسند سپری شد.

 

از این رو دهه 80 به علت همکاری، اتحاد، احترام متقابل، نو آوری تمام فعالین در روابط انسانی شرکت و در نتیجه رشد خود به خود روابط با طراحان، فروشندگان، مدیران و کارمندان و تمامی افرادی که از دنیاهائی متفاوتی در این شرکت بودند برای رسیدن به یک هدف یک پارچه با یکدیگر هم سو شدند.

 

در این هنگام آموختند چگونه به یک شرکت بین المللی تبدیل شوند. فرولی ایتالیا در این دهه توانست پكيج شوفاژ دیواری با مبدل حرارتي مسی تولید کند که این محصول شرکت را به شرکتی بزرگ و موفق در دهه آتی تبدیل نمود.

 

دهه نود

 

آخرین دهه قرن بیستم دهه اي برای حرکتی بزرگ و مهم بود.

 

دهه آخر قرن بیستم به ما آموخت که چگونه در قرن بیست و یک عمل کنیم و ما را به دنیا معرفی نمود. ما را به سمت بازارهای جهانی سوق داد و در این دهه اتحادیه اروپا شکل گرفت.

 

فرولي در آلمان كارخانه اي مربوط به توليد قطعات صنايع گرمايشي را به گروه خود اضافه نمود و همچنين شروع به توليد ديگهاي حرارتي در آلمان نمود. در سال 1994 گروه کارخانجات فرولی به وجود آمد و پكيج شوفاژ ديواري "XINGAL" به بهترین تولید گرمایشی خانگی در اروپا تبديل شد.

 

در سال 1995 دانته فرولی لقب "Cavaliere del Lavoro" "کارآفرین برتر" را دریافت کرد و در همین سال نیز بخش گرمایشی و تهویه مطبوع برای مجتمع های عمومی بزرگ احداث گردید و محصولات صنعتی نیز قوی تر شدند.

 

تا پایان قرن بیستم گروه کارخانجات فرولی دفاتر اروپایش را تقویت و دفاتر جدیدی در انگلستان، ترکیه، لهستان و رومانی تاسیس نمود.

 

تا سال 2000 میلادی تعداد 1500 نفر زن و مرد در این دفاتر مشغول به فعالیت بودند.

 

آغاز سال2000

 

سال های اولیه قرن بیست و یک، سال های مهمی برای توسعه برند کارخانجات فرولی در جهان بود، آگپو (AGPO) در هلند، رپیدو (Rapido) در آلمان، لامبورگینی (Lamborghini Calor)، یورترم (Eurotherm) و جوانس (Joannes) در ایتالیا و همینطور هم روابط جدید کاری با بلژیک شروع شد.

 

از سال 2000 سود و درآمد گروه فرولی به موازات توازن رشد گروه و هماهنگی بین بخش ها به طور پایدار رشد پیدا کرد. با همین نرخ رشد، مبلغ سرمایه شرکت هر سال بالغ بر 20 میلیون یورو افزایش یافت.

 

در طی این سال ها گروه فرولی به بازنگری در سیاست های فروش و خدمات مشتریانش پرداخت و همچنین آموزش خدمات فنی به منظور افزایش ارتقاء آموزه های بخش فنی دفاتر در حال رشد به شدت افزایش یافت.

 

کارمندان بخش خدمات فنی نه از سر اجبار بلکه به خواست قلبی شان سعی در حرفه ای کردن توانائی هایشان هم راستا با اهداف کاری که شرکت در مباحث تحقیقات، تکنولوژی، طراحی و ارتباطات در نظر گرفته است، دارند.

 

2004 فراموش نشدنی

 

تا سال 2004، فرولی اس پی ای به یک شرکت چند ملیتی و خوشنام در بازار داخلی تبدیل شده بود. همچنین کارخانه بزرگ محصولات سرمايشي در نزدیکی "ویلانووا" در ايتاليا به منظور افزايش گستره محصولات تهويه مطبوع، ظرفیتش را افزایش داد.

 

شعار "بانک حرارتی" بازبینی شد و شعار "بهترین درجه سانتیگراد" جایگزین آن شد.

 

درسوم مارچ همزمان با اولین همایش بین المللی گروه، تغییر شکل لوگوی تاریخی شرکت به اطلاع همگان رسید. این تغییر، پذیرش و مقبولیت زیادی را برای لوگوی جدید فرولی به همراه آورد.

 

در همان سال انجمن کارخانه داران استان ورونا جایزه خلاقیت و نوآوری را به گروه فرولی اهدا کرد. این جایزه برای نوگرا ترین ومدرن ترین بانیان تغییردرعرصه انرژي تعلق می گرفت که قادر بودند با یک قیمت رقابتی واقعی، با سطح آلودگی ای به مراتب پایین تر از حداقل های موجود، آرامش و آسایش را به همراه بیاورند.

 

تغییرات بی نظیر و استراتژی های نوین طی این یکسال، دستاورد نزدیک به 50 سال تجربه گروه در صنعت بود که آن سال را به بهترین زمان برای پیشرفت و بهره گیری از افتخارات نیم قرن گروه تبدیل کرد.

 

پنجاهمین سال: 2005

 

16 سپتامبر 2005 از "دانته فرولی" بعنوان یک خالق موفقیت ایتالیایی، که در سرتاسر جهان به رسمیت شناخته شده بود، رسما تجلیل به عمل آمد.

 

تمام فعالیتهای تدارکاتی مختلف و اتفاقات جالب حول آن تاریخ می چرخند و نقطه عطف یک عصر بی نظیر، دیدنی و تکان دهنده که دور هم سپری شد، محسوب می شود.

 

این حاصل جشنی بود که شرکت با هدف با هم بودن، پی بردن به ارزش یکدیگر و تمام مشترکات و قدردانی از تعلق به یک برند مردمی برگزار کرد.

 

لحظات بی نظیری که در مصاحبت یکدیگر سپری شد و هر از چند گاهی هم با سکوت و ادای احترام توام میشد، بسیار لذت بخش بود. انرژی و صمیمیتی که میان بیش از 1500 نفر حاضرین در مراسم جاری بود، تکان دهنده بود.

 

دفاتر، محوطه و فضاهای شرکت برای یک خوشامد گویی گرم طراحی شده بودند بطوریکه برای میهمانان یک احساس فوق العاده از مکانی اختصاصی و شادی آور به همراه داشت.

 

دانته فرولی بیان کرد که تمام 2700 نفر شاغل در گروه، اعضای خانواده فرولی هستند و موقعیت خود را بعنوان رئیس این خانواده تثبیت کرد. فردی مورد احترام، نه تنها به خاطر بینش صنعتی بی نظیر، بلکه بواسطه پارامترهای شخصیتی و اخلاقی فوق العاده ای که در جهت نیل به موفقیت داشت.

 

شعار"احساس بخشی از کل بودن" که هنوز متضمن موفقیتهای گروهی و فردی پرسنل است، به دور از هرکشمکش و ناسازگاری بین بخشها وافراد.

 

وفادار و وظیفه شناس

 

هرصبح 2700 نفر، مرد و زن، درگوشه ای از دنیا در کشورهای مختلف و با زبانهای متفاوت روز کاریشان را در دفاتر و کارخانه های تولیدات فرولی آغاز می کنند.

 

بهتر است که بگوییم در دنیای صنعتی فرولی همیشه یک نفر بیدار در حال انجام وظیفه و ایفای نقش خود می باشد. رضایت از کار در فضایی کم استرس و آرام درهر ترکیب منحصر بفردی که فرولی برای محیط کار در نظر می گیرد به چشم می خورد. وفاداری و وظیفه شناسی، اصولی هستند که موفقیت گروه را تضمین میکنند.

 

وفاداری و ایمان کارکنان که به نوعی بر قدرت و قابلیت مدیر صحه می گذارد می تواند دانش او را با فروتنی قرین کند، می تواند او را در مسئولیت و حجم کاریش حمایت کند و شادیها و انتظارات را تقسیم کند؛ چرا که زمانهای سختی بوده و هست.

 

انگارهمین دیروز بود...

 

همانطور که عناصر ماهواره ای در گروه طی سالها چند برابر شده لذا با این توسعه، طبیعتا گامها فراتر از مرکز جغرافیایی ایتالیا رفته است؛ و همچنین با آسان تر و عمومی تر شدن مسافرت، طرز تفکر افراد به سمت بین المللی شدن سوق پیدا کرده است.

 

با در نظر گرفتن فرهنگهای گوناگون مردم اروپا و به طبع زندگی، اقتصاد و توانایی های متفاوت آنها و با گذشت بیش از 50 سال از اشاعه تفکر صنعتی دانته فرولی، با وجود این که همیشه به مرکزیت طراحی خودش اولویت داده اما به ارتقا بخشهای مختلف فردی واجرای استراتژی های مستقل و محکم آنها نیز که نزدیک به سیاستهای یکپارچه و سختگیر تحقیقاتی، طراحی و تولیدی می باشد اهمیت می دهد.

 

با وجود فاصله دور جغرافیایی، کارخانه های تولیدات نوین در اروپای کمونیستی سابق و شرکای تجاری قدرتمند و کارخانه هایی که دهها سال است برقرار هستند در فضایی که اولین بازار مشترک آنها محسوب می شود بصورت متوازن وجود دارند.

 

اتحادیه اروپا به از بین رفتن مرزهای سیم خارداری کمک کرده و مرزهای سیاسی را به یک مفهوم نمادین تبدیل نمود. اتحادیه اروپا به ما ایده نوینی ارائه می دهد از پویایی اجتماعی و کار کوتاه مدت در خارج از کشور در مکان هایی که نه تنها دیگر بیگانه نیستند بلکه شبیه به خانه می مانند.

 

انگار همین دیروز بود: بارها اتفاق افتاده که ما با تناقضی مواجه می شویم اما تناقضی که با وحدت و اراده ذاتی برای پیروزی، در هر زمان و هر نقطه ای از دنیا و در هر موقعیتی از میان برداشته می شود.

 
دریافت ویدیوی تاریخچه فرولی